kies een module – simpeler kan niet

Van idee naar woord … van woord naar daad!

Alle teksten door ons laten schrijven? Een gedeelte? Of gaat het u alleen om een kritisch advies van een objectieve buitenstaander met veel tenderervaring? Als TenderTijgers doen we dat allemaal. Met ideeën, woorden en daden. Kies precies de dienst die bij uw vragen past.

Om te beginnen: onze 3 ‘basics’:

1. Hoe staat u ervoor?

We doen een tekstcheck (‘nulmeting‘) om de sterke en zwakke kanten van uw eerdere aanbestedingsteksten boven tafel te krijgen. Wij analyseren tekst en vorm en maken een lijst met tops en tips. Deze lijst vormt het startpunt van een denktanksessie. Hij fungeert ook als meetlat voor tussentijdse evaluaties.

2. Wat wordt uw aanpak?

Een aanbestedingsdocument begint met een solide plan. Daarvoor organiseren wij een denktanksessie:samen met u bekijken we het Programma van Eisen en en denken met u mee over de opzet en inhoud van de tekst. In deze fase bepalen we samen de vorm, de structuur en de tone-of-voice van het document.

3. Geheel of gedeeltelijk schrijven?

Bij Tender Tijgers kunt u alle kanten op. Wij schrijven de hele aanbestedingstekst voor u. Of een gedeelte. Ook kunnen wij een redactieslag doen over de tekst die u zelf schrijft. Of een review, waarbij u een lijst met tien concrete verbeteradviezen ontvangt. Vervolgens scherpt u zelf de teksten aan. Ons oogmerk is en blijft: toewerken naar een heldere en overtuigende document. In klare, concrete en klantgerichte taal.

En hier helpen wij u ook mee:

4. Beeldkeus en vormgeving

Eén beeld zegt vaak meer dan duizend woorden. En dus ondersteunt u uw proposal met fotografie en verhelderende illustraties. Beeld helpt de lezer de kern te begrijpen. Beeld maakt ook het ongezegde voelbaar.

De vormgeving (lay-out) is de verpakking van uw verhaal. Wordt het opvallen of afvallen? De eerste klap moet raak zijn. TenderTijgers adviseert u vanuit een consistent concept: passend bij uw organisatie, aansluitend bij uw doelgroep.

5. Voorbereidend werk

Kom in beeld: in een sessie van vier uur bekijken en bespreken wij hoe u zich voorafgaand aan de tender in beeld kunt brengen bij uw prospect(s). Denk aan gebruik van social media. En aan inhoudelijke presentaties. Het voordeel is dat de klant u al kent voordat u tendert.

6. Naar een grotere Gunfactor

Welke kwaliteiten binnen uw bedrijf waardeert uw prospect? En welke kwaliteiten komen minder uit de verf? In een sessie van vier uur bekijken en bespreken wij hoe u uw bedrijf positief neerzet. Zo vergroot u de gunfactor vanuit de klant.

7. Follow up

Blijf in beeld: u gebruikt uw tenderervaring om de band met uw prospect(s) aan te halen. Nu en in de toekomst. We bekijken welke communicatieve activiteiten u kunt ondernemen, om het ontstane contact positief uit te bouwen. Social media spelen hierbij een rol. Maar ook het organiseren van kleine of grote evenementen. Bijvoorbeeld een bijeenkomst waarop u kennis deelt.

8. Zelf beter leren schrijven

Schrijfcoaching: wij leren u, uw tendermanager of andere schrijvende medewerkers de fijne kneepjes van wervend, concreet en helder Dit doen wij altijd op basis van uw eigen teksten. De schrijfcoaching is individueel.

Workshop of training: tijdens een workshop van een dagdeel of een training van meerdere dagdelen leren de schrijvers pakkend en concreet te schrijven. Dit doen wij altijd op basis van uw eigen teksten. De workshop of training is voor een groep van maximaal 10 medewerkers. Tijdens de workshop besteden we aandacht aan uw unieke verkooppunten, de manieren waarop u de klantvraag voorop stelt en een goede structuur van de tekst. Ook het taalgebruik komt aan bod: schrijven in klare taal, zo concreet mogelijk.